Kvaliteedi 10 käsku

Kvaliteetse digitaalse õppematerjali 10 käsku:

  • Õpilastele arusaadava tekstiga – ei ole kasutatud palju võõrsõnu, akadeemilisi lauseid, jms.
  • Autoriõigustega kooskõlas – ei ole rikutud autoriõiguseid.
  • Kasutatav erinevate seadmetega – kiri korraliku suurusega, pildid kvaliteetsed, kasutatav nutiseadmetega, jms.
  • Tasuta – tasulised materjalid ja õpetamine koolides ei käi kokku.
  • Kiiresti ja mugavalt muudetav – aja möödudes tuleb materjale uuendada ning mida lihtsam see on, seda rohkem sisu uuendatakse. Samuti on võimalik kõikidel õpetajatel materjali omanäoliseks teha.
  • Välimuselt ja keeleliselt korrektsed – ei ole kirjavigu ega ebakvaliteetseid pilte/videosid.
  • Eakohased ja teemakohased – materjalid peaksid sisaldama eakohast sisu ning õppekavas ettenähtut.
  • Sisaldavad sissejuhatust, sisu ja refleksiooni – erinevad tunniosad aitavad õpilastel paremini omandada ja meenutada õpitut.
  • Arvestavad õppijate eripäradega – rahvuslikud, etnilised, usulised, erivajadused, õpistiilid, soopõhised jms aspektid oleksid arvesse võetud.
  • Vastavad eesmärkidele – õpetada ei ole mõtet õpetamise pärast, vaid õppeprotsess toimub kindla eesmärgiga. Eesmärgid peaksid olema välja toodud ning selged.

Pean tunnistama, et minu materjalid nendele samadele käskudele ei vasta. Siiani olen kiiresti kokku klopsinud mõned asjad, mida pean õppijatele selgitama ning väga ei ole pööranud tähelepanu selle kvaliteedile. Järgnevad materjalid, mida koostama asun, mõtlen paremini läbi ning proovin seada vastavusse nendele 10 reeglile.

Link ülesandele: viimane postitus

1 comments

  1. Lihtsalt ja konkreetselt õpilase keeles kirjutamine on väljakutse. Kohe näha, et kirjutab reaalaine õpetaja – konkreetne ja läbiproovitud rada!
    Õpilastele tuleb ikka tasuta materjale pakkuda. Samas mõnikord võib enda elu krgemaks tegemiseks ka mõne programmi ostmist.
    Kindlasti ei pea ma silmas igakuulist tasu. Näiteks screencast-o-maticu pro versiooni sain aastaks 15 USD-ga ja sellega tegemise vaev läheb oluliselt väiksemaks kui tavalisega.
    Struktuur on selline, et kui seda järjest raiud, siis ikka jääb õpilastele meelde ja kasu on sellest kõikides ainetes.
    Tubli, Erki!

    Meeldib

Lisa kommentaar